|
|
Innlegg |
Harry Emilsen Sakarias Andreas Persson
|
Sakarias Andreas Persson, var husmann i kamhaugen på 1890 -tallet. Jeg ønsker og få noen opplysninger om han , da det ser ut for at han var den siste. Han blev født 1866 og døde i 1947. foreldre, Per Johan Monsson og Nikoline Ågot Sveinsdatter. Han giftet seg første gang med Birgitte Emilie Nilsdatter foreldre Petronella Hansdatter og Nils Sakarias Aretson. Hun var født 1860 og døde 1884 [ 24 år] barn født 1884 navn Birgitte Emelie samme navn som moren. Han blev senere gift, det har jeg kontroll på. Det jeg ønsker og få noe svar på er. Hvor var sakarias i tiden 1884 til han kom til kamhaugen 1890, han var gift andre gang før han kom. Første barn bosatt på Dyrhaugen i Drevatn ,blev ho gift og med hvem. Var Sakarias og der i den tiden eller blev hun over tatt av slekninger eller fosterforeldre. Når giftet han seg første gang. Er døds år og fødsel år rett når det gjelder Birgitte og dattra. Da han er den siste husmann på hjem plassen min og jeg prøver og få til en historie om kamhaugen, der for er alle opplysninger av verdi.
|
05 Mar 2009 10:30
|
|
|
|
Takk Geir. Det var dette jeg var ute etter. mvh Harry
|
05 Mar 2009 20:01
|
|
Evy Hvidsten Feil om Sakarias
|
Jeg må nesten kommentere at det har sneket seg inn en feil i bygdeboken. Den Sakarias Andreas Persen (Pedersen) som ble født av Peder Monsen og Nicoline Svendsdatter 10.04.1861, døde 07.06.1862. Det var broren, Sakarias Mathias, født 04.05.1863 død 20.02.1947, som ble gift med først Birgitte og så Mathea.
|
06 Mar 2009 12:33
|
|
|
Hei Evy. Har opp lysninger når Mathilde blev gift, sted og dato og når mannen blev født og døde. Har du andre ting som du tror jeg kan ha inntrese av kan du bruke e post. mvh Harry. okaemil@nline.no
|
09 Mar 2009 19:44
|
|
|
|
|
|
|
|
| | |