|
Innlegg |
Solfrid A. Vatshaug Anders Olsen og Liva Pedersdattr
|
Søker forfedre til Anders Olsen fra Kvalfors, gift med Liva Pedersdatter. De hadde en datter som het Elisabeth Andersdatter døpt 1817. Hun ble gift med Markus Jakobsen i Brattlia i Vefsn. Ser at Liva har vært omtalt tidligere i dette forum der hennes opphav oppgis å være Peder Larsen fra Vikdalen og Lisbet Jacobsdatter. Mer er det kanskje ikke å hente på henne ? Anders Olsen fra Kvalfors derimot har jeg ingen forfedre på. Noen som kan hjelpe meg her ?
|
15 Mar 2009 22:53
|
|
Geir Tverå Anders og Liva
|
Anders Olsen ble født på Forsjorda. Jeg har ikke funnet dåpen. Den kan skyldes noen manglende sider i kirkeboka, men det må ha vært omkring 1783. Foreldrene var Ole Olsen (1752-1809 fra Forsjorda) og Alet Andersdatter (f. 1755 i Eiterålia). Liva Pedersdatters far Peder Larsen var sønn av Lars Knudsen og Liva Andersdatter på Ravatnet. Mora Lisbeth Jacobsdatter var fra Forsmoen i Drevja; datter av Jacob Olsen og Sara Olsdatter. Jeg har registrert 25 forfedre på Anders Olsen og 20 forfedre på Liva dersom du ikke vil ha moroa med å finne dem selv...(oppgi e-post.) Anders og Liva var, i følge mine beregninger, firmenninger (felles tippoldeforeldre). Mvh Geir
|
16 Mar 2009 00:09
|
|
Solfrid A. Vatshaug Takker for tilbudet
|
Min mailadresse er "omskrevet" svats alfakrøll online dott no
|
16 Mar 2009 11:02
|
|
Solfrid A. Vatshaug Takk