Make your Inquieries side 10

Nytt innlegg

Anders Olsen og Liva Pedersdattr
Søker forfedre til Anders Olsen fra Kvalfors, gift med Liva Pedersdatter. De hadde en datter som het Elisabeth Andersdatter døpt 1817. Hun ble gift med Markus Jakobsen i Brattlia i Vefsn.
Ser at Liva har vært omtalt tidligere i dette forum der hennes opphav oppgis å være Peder Larsen fra Vikdalen og Lisbet Jacobsdatter. Mer er det kanskje ikke å hente på henne ?
Anders Olsen fra Kvalfors derimot har jeg ingen forfedre på. Noen som kan hjelpe meg her ?

15 Mar 2009 22:53
Geir Tverå
Anders og Liva
Anders Olsen ble født på Forsjorda. Jeg har ikke funnet dåpen. Den kan skyldes noen manglende sider i kirkeboka, men det må ha vært omkring 1783. Foreldrene var Ole Olsen (1752-1809 fra Forsjorda) og Alet Andersdatter (f. 1755 i Eiterålia).

Liva Pedersdatters far Peder Larsen var sønn av Lars Knudsen og Liva Andersdatter på Ravatnet. Mora Lisbeth Jacobsdatter var fra Forsmoen i Drevja; datter av Jacob Olsen og Sara Olsdatter.

Jeg har registrert 25 forfedre på Anders Olsen og 20 forfedre på Liva dersom du ikke vil ha moroa med å finne dem selv...(oppgi e-post.) Anders og Liva var, i følge mine beregninger, firmenninger (felles tippoldeforeldre).

Mvh
Geir

16 Mar 2009 00:09
Solfrid A. Vatshaug
Takker for tilbudet
Min mailadresse er "omskrevet"

svats alfakrøll online dott no

16 Mar 2009 11:02
Solfrid A. Vatshaug
Takk
Det var imponerende. Ser at jeg er amatør. Takk igjen

18 Mar 2009 13:34

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>