Make your Inquieries side 9

Nytt innlegg

 Innlegg 
Arve Rugeldal
Ingebrigt Andersen og kona, Varnvatnet
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg til å finne foreldrene til Ingebrigt Andersen og Kiersten Olsdatter som jeg har funnet skiftet til her :

** Varnvatnet; Vefsn/1779
20287 Ingebrigt Andersen M Hovedperson
20288 Kiersten Olsdatter K Ektefelle
20289 Anders Ingebrigtsen M 19 Sønn
20290 Ole Ingebrigtsen M 17 Sønn
20291 Rochert Ingebrigtsen M 11 Sønn; På Forsjorden fra ca. 1814
20292 Hans Ingebrigtsen M 9 Sønn
20293 Marithe K 14 Datter
Ingebrigtsdatter


Dette er forldrene til Rochert Ingebrigtsen som slo seg ned på Forsjorden.

Mvh.
Arve Rugeldal

31 Oct 2009 17:18
Geir Tverå
Ingebrigt Andersen & Kirsten Olsdatter, Varnvatnet
Kirsten Olsdatter har jeg notert med som datter av Marit Andersdatter og Ole Christensen på Reinfjellet. Hun var på Reinfjellet da hun giftet seg i 1759. Hun ble sikkert døpt omkring 1726, men jeg har ikke funnet dåpen i kirkeboka, som er noe mangelfull mellom 1726 og 1730.

Ingebrigt Andersen er trolig han vi finner døpt fra Kjønnåsen i 1724 som sønn av Marit Andersdatter og Anders Olsen. Det foreløpig det beste forslaget jeg har. Indikasjoner på dette finnes blant barnas faddere, men det endelige bevis mangler.
(I følge boka Storjorden skal Ingebrigt ha vært i Storlia før han kom til Varnvatnet. Dette er åpenbart feil og skyldes sammenblanding av personer.)

Mvh
Geir




31 Oct 2009 19:19
Arve Rugeldal
Ingebrigt Andersen og kona, Varnvatnet
Tusen takk for hjelpen, her stod jeg helt fast.

Mvh.
Arve

31 Oct 2009 19:57

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>