|
Innlegg |
Marit Jakobsen Nielsine Johannesdatter, hvem er foreldrene ?
|
Jeg luer på om noen kan hjelpe meg til å finne ut hvem som er foreldrene til Nielsine Johannesdatter som blir døpt som person nr. 109 her : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=full&info=topp&hode=nei&show=64&uid=215066&js=j Jeg mener å lese at foreldrne er Niels Andersen og Johanne Jacobsdatter, og at de bor på Smalboremma. Men så klarer jeg ikke å finne de igjen hverken i skifter eller i folketellinger. Kan noen hjelpe meg ? Mvh. Marit Jakobsen
|
13 Nov 2009 20:09
|
|
|
Geir Tverå Nilsine Johanne Nilsdatter
|
Du etterlyser opphavet til Nilsine Johannesdatter, men denne er en Nilsdatter. Skyldes det bare feilskrift, og er det henne du skal videre på?
|
13 Nov 2009 20:33
|
|
Marit Jakobsen Nielsine Nilsdatter
|
Beklager, jeg skrev feil etternavn, det skal selvfølgelig være Nielsine Nilsdatter. Marit
|
13 Nov 2009 22:04
|
|
|
Marit Jakobsen Nilsine Johanne Nilsdatter
|
Tusen hjertelig takk for hjelpen, jeg klarte aldri å finne dette selv. Mvh. Marit
|
14 Nov 2009 09:25
|
|
Geir Tverå Nilsine
|
Glemte å si at opplysninger en hentet fra Vefsn bygdebok særbind VIIa, Gardshistorie for Vefsn. Her finner du omtale av brukere/familier på Smalburemma og Blåfjelldalen. Mvh Geir
|
14 Nov 2009 13:21
|
|
Marit Jakobsen Nilsine Johanne Nilsdatter
|
Det var en morsom tilleggsopplysning, jeg har den boken og skal se på den nå. Marit
|
14 Nov 2009 17:35
|
|
|