Make your Inquieries side 8

Nytt innlegg

 Innlegg 
Liv Almås
Karen Marie Nilsdtr.
Kan noen hjelpe meg å finne min tippoldemor Karen M. Nilsdtr. f 11. okt 1803 Strømsnes.Har rota bort kopien fra 1975.

13 Feb 2010 16:34
Geir Tverå
Karen Maria
Jeg fant ingen som passer til beskrivelsen i 1803.

11. okt 1807 døpes Karen Maria, datter av Nils Olsen og Elen Olsdtr. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16543&idx_id=16543&uid=ny&idx_side=-29
Det står Strøm ved dåpen, men ut fra folketellingen 1801, og innrulleringsmanntallet 1809, må dette være det paret som hadde tilhold på Strømsneset/Strauman.

Fødselsdato er ikke oppgitt ved dåpen. Karen Maria oppgis å være 24 år da hun giftet seg i 1831 med Anders Andersen fra Søttaren.

Så spørs det da om det er denne personen du var på jakt etter.

13 Feb 2010 18:34
Liv Almås
Karen M. Nilsdtr.
Det er rett dame. I 1975 holdt jeg på med denne greina og tok ikke kopi.Det var årstallet jeg var i tvil på.Men da har jeg den greina klar. De bodde ikke så lenge i Søttaren før de flyttet til Grønnvika. Tusen takk for hjelpa.

14 Feb 2010 16:55

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>