Make your Inquieries side 8

Nytt innlegg

 Innlegg 
Roy Søfting
Marith Arentsdatter, hvem var hun gift med ?
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg til å finne ut hvem Marith Arentsdatter var gidt med, jeg har funnet skiftet etter henne her :

** Remnes; Vefsn/1789
15461 Anna Olsdatter K Hovedperson
15462 Marith Arentsdatter K Enke Mor; Nedre Hundahl.
15463 Niels Olsen M Bror.; Nedre Hundahl.
15464 Jacob Olsen M Bror.; Øvre Hundahl.
15465 Sophia Olsdatter K Gift Søster.; Michel Nilsen, Mosøen
15466 Christiana Olsdatter K Gift Søster.; Michel Jonsen, Opland

Hvem var eventuelt også foreldrene hennes ?

Mvh.
Roy Søfting

13 Feb 2010 18:45
Geir Tverå
Marit Arentsdatter
Korreksjon: Dette er skiftet etter Ane Olsdatter.
Hun døde uten etterkommere, og søskene og mora arvet. Mora Marit Arentsdatter var da enke i Hundåla.

Marit Arentsdatter ble gift 22.09.1737 med Ole Jacobsen fra Øra (ca 1709-1787). Du finner også paret i Hundåla ved folketellingen 1769: http://www.digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=vefs1769&gardpostnr=806&merk=806#ovre

Marit Arentsdatter var fra Sørgården (Øvre Hundåla), døpt 1714, øverst venstre: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16537&idx_id=16537&uid=ny&idx_side=-32
som datter av Arent Pedersen og Sophie Olsdatter.


13 Feb 2010 19:25
Roy Søfting
Marith Arentsdatter
Tusen takk igjen Geir. Bare et tilleggsspørsmål her, hvor er Øra ?

Mvh.
Roy Søfting

14 Feb 2010 09:22
Geir Tverå
Marit Arentsdatter
Øra er nabogarden til Hundåla (Nedre Hundåla). Se ditt tidligere spørsmål ang. Oppland og kartlenken som du selv fant.

14 Feb 2010 13:34

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>