|
|
Innlegg |
Roy Søfting Ole Johnsen, hvem var han gift med ?
|
Kan noen hjelpe meg til å finne ut hvem Ole Johnsen var gift med, jeg har funnet skiftet her : ** Lamø; Tjøtta/1846 4800 Ole Johnsen M Hovedperson 4801 John Olsen M Sønn; Skogsholmen. 4802 Peder Olsen M 25 Sønn 4803 Karen Johanna K Gift Datter; Han Pedersen, Laanan Olsdatter 4804 Martha Olsdatter K 35 Datter 4805 Ane Olsdatter K 29 Datter Og hvem var foreldrene ? Mvh. Roy Søfting
|
14 Feb 2010 09:57
|
|
|
Roy Søfting Ole Johnsen
|
Takk for hjelpen igjen Geir. Jeg synes nesten det er umulig å finne frem i kirkebøkene for Alstadhaug, har ikke funnet systemet der. Men når du sier at det er et system der så må jeg se om jeg kan finne ut av det :-) Tusen takk. Mvh. Roy Søfting
|
14 Feb 2010 21:40
|
|
Roy Søfting Ole Johnsen
|
Takk for hjelpen igjen Geir. Jeg synes nesten det er umulig å finne frem i kirkebøkene for Alstadhaug, har ikke funnet systemet der. Men når du sier at det er et system der så må jeg se om jeg kan finne ut av det :-) Tusen takk. Mvh. Roy Søfting
|
14 Feb 2010 21:52
|
|
|
Roy Søfting Ole Johnsen
|
Da har jeg funnet litt bedre frem i Alstadhaugs kirkebøker for 1801-1819. Helt fremst står det en oversikt over hvilke sider som gjelder for hvert av de 5 kirkesognene, og da er det bare å taste inn den siden en ønsker å begynne fra, her : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2577&idx_id=2577&uid=ny&idx_side=-3 Dermed klarte jeg også å finne frem til at Ole Johnsen og Ane Elisabeth Erichsdatter gifter seg i 1804, et stykke ned på siden til venstre her : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2577&idx_id=2577&uid=ny&idx_side=-72 Men det er vel ikke mere å lese ut her, foreldrenes navn står ikke her vel ? I FamilySearch finner jeg at ei Ane Eliasbeth Erichsdatter, født i 1777, gifter seg den 08.08.1804 i Tjøtta med Ole Joensen, født i 1777, og det stemmer jo med kirkebøkene. Om Ole står det at han er født i Vefsn i 1777. Er det noen som kan ha et tips om hvordan det kan være mulig å komme videre her, eller om dette blir stopp for disse personene ? Mvh. Roy Søfting
|
15 Feb 2010 08:58
|
|
Roy Søfting Ole Johnsen
|
Pc-en har stått på i natt, og da jeg skrev inn mitt innlegg fornyet jeg ikke bildet og så ikke at du hadde skrevet noe i mellomtiden Geir. Men jeg ser jo iallefall at jeg fant det samme som deg, er fornøyd med det jeg :-) Takk for hjelpen igjen. Da setter jeg strek for disse personene. Mvh. Roy Søfting
|
15 Feb 2010 09:25
|
|
|
|
|
|
|
|
| | |