Make your Inquieries side 7

Nytt innlegg

Peder Olsen, Per Olsen
Det er så mange med likelydende navn at jeg må søke hjelp for at jeg skal være sikker på at det blir rett.

Spørsmål 1.
Jeg søker opplysninger om en Peder Olsen. Han ble gift i 1821 med Petronelle Jonsdatter fra Langmoen. Hvem var hans foreldre?

Spørsmål 2
Per Olsen ble i 1806 gift med Kiersten Johanne Andersdatter
fra Herringbotn. Hvem var så hans foreldre?

Spørsmål 3.
Øllegard Hansdatter fikke en datter - Karen Maria Jensdatter i
1816 med Jens Pedersen med adr. Sovarnes. De var ikke gift og jeg kan ikke finne ut hvor han kom fra.

Spørsmål 4.
Erik Stensen fra Kjemsåsen ble i 1795 gift i Stamnes, Alstahaug med Maren Hansdatter. De bosatte seg senere på Røsvassholmen hvor de bl. annet fikk datteren Maren Eriksdatter. Jeg kan ikke finne ut hvor Maren Hansdatter kom fra.

Er det noen som kan hjelpe meg med et eller flere av disse spørsmål ville jeg bli glad.

Hilsen Kitty

02 Nov 2010 18:59
Geir Tverå
Per Olsen m.fl.
1.
Per Christian Olsen var fra Ytre Langmoen: http://www.digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=f18011824&gardpostnr=122&personpostnr=2264#nedre

2.
Per Olsen, Høgremma, finner du samme sted både ved vielsen i 1806, og ved 1801-tellingen: http://www.digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=18&filnamn=f18011824&gardpostnr=90&personpostnr=1882#nedre

3.
Jeg finner ingen Jens Pedersen som det kunne være aktuelt å mistenke. Det kan dreie seg om Jens Pettersen, født på Søfting i 1782, og dreng i Sandvika (Skitvika) i 1814. Han var fortsatt ugift i 1816, men giftet seg 3 år senere og ble husmann på Lindset.

4.
Spørsmålet ble også stilt 04.03.2010 på dette forumet og står fortsatt ubesvart...

02 Nov 2010 22:14
Kitty Olsen
Peder Olsen, Per Olsen

Til Geir!

Tusen takk for svar, ser nå at jeg kan komme meg videre
på anerekka.

Kitty

02 Nov 2010 22:20

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>