|
|
Innlegg |
Lillian Petter Andreas Olsson g.m. Johanna Dorthea
|
Petter Andreas Olsen Dpt 1804 Bonde på Rynes/Ryneslia gift med Johanna Dorthea Jacobsdatter f.1818(?) pige Skaland. Ekteskap Vefsn, Ministeralbok 1840 nr.35 http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=52&uid=188739&urnread_imagesize=medium&hode=nei&ls=1 Er det noen som kan hjelpe meg med mere opplysninger om Johanna, evnt. hva det står under "brudens fødested". Foreldre ? Håper at noen kan hjelpe meg med dette.
|
22 Nov 2010 17:46
|
|
Geir Tverå Johanna Dorthea Jacobsdatter
|
Lenken din virker ikke. Du må bruker permanent sidelenke eller permanent billedlenke som du finner under billedinformasjonen. Det står Odden som fødested. I 1865-tellingen er etternavnet oppgitt feil (Olsdatter), men det opplyses ellers at hun var født i Herøy. Hun var fra Inner-Odden, datter av Jacob Olsen og Else Jensdatter, døpt i 1818 (venstre side, nr. 3 nedenfra): http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2577&idx_id=2577&uid=ny&idx_side=-168 Dette bekreftes av skiftet etter hennes farfars søster på Seløya i 1863. Johanna Dorthea kom til Jacob Nilsen på Skaland da foreldrene var døde. Else Jensdatters skifte holdt 1822, Jacob Olsens skifte i 1824.
|
22 Nov 2010 18:50
|
|
Lillian Johanna Dortea Jacobsdatter
|
Tusen takk Geir. Dette var veldig bra. Jeg satt med to etternavn på Johanna, både Jacobsdatter og Olsdtr. Som du sa fra Folketellingen. Har vært lite inne på skifter enda. Har du noen link til overnevnte skifter så hadde det vært kjempefint. Tusen takk for all hjelp. Hilsen fra Lillian
|
23 Nov 2010 15:04
|
|
|
Lillian Johanna Dorthea Jacobsdatter
|
Igjen tusen takk Geir. Du er helt fantastisk til å finne ut av våre røtter. Kanskje jeg skal "bestille" hele slektstreet til min bedre halvdel hos deg. Sliter med denne gotiske skriften, selv etter to kurs. Skriften må en nesten kunne, da det ligger mye informasjon i det som ble skrevet, ikke bare navnene. Igjen tusen takk. Lillian
|
23 Nov 2010 20:41
|
|
 |
|
|
|
|
|
| | |