Make your Inquieries side 6

Nytt innlegg

Klaus Johnsen
Er det noen som vet hvem Sophia Pedersdatter var gift med ?. Se skifte Nordaasen 1773.

Mvh Klaus Johnsen

30 Nov 2010 12:48
Geir Tverå
Sophie...
Sophie var halvsøstera til Jon Pedersen, Nordåsen (skifte 1773). Foreldrene var på Kammen (Skogsmoen) før de kom til Nordåsen. Navnet hennes har vel blitt feil i Jon Pedersens skifte. I skiftet etter deres mor på Nordåsen i 1720, kalles hun Jonsdatter (i originalenteksten vel og merke, avskriften er feil).

Sophies sønn Nils Nilsen må være han som døper barn fra Sørgården og dør der i 1766, da oppgitt å være 40 år gammel.

Du får kontrollere om det er noe hold i følgende teori:
24.06.1720 døpt: "Niels Jonsens barn af Tufven dog var paa Nordaasen da hand blev borte. N: Niels." Tre uker senere introduseres "Niels Tufvens trolofvede Sophie Jonsdatter Klubben" (Klubben på Nordåsen).

30 Nov 2010 23:49
Harry Emilsen
Sophie
Min bestemor kommer fra kammen [Skogsmoen] Jeg ser i slektstre, at jonasdatter kommer frem. Det gjelder Maren Bude Jonasdatter gift med Hågen Hansen. født 1719 Maren født 1755.

Og Lisbet Jonasdatter født 1681 gift med Hans Hågensen født 1676.
Maren og Hågen er oldeforeldre og Lisbet og Hans er tipp oldeforeldre til min bestemor Julianna Gurina Jørgensdatter.

Har Sopie noe med disse og gjøre, mere og fårske på.

01 Dec 2010 12:34
Geir Tverå
Nei, jeg ser ingen sammenheng. Personene du nevner bodde dessuten i Håkalia og kan ikke knyttes til Kammen.

01 Dec 2010 18:39
Beate Ørbeck
Ane Henrichsdatter
Hei, Klaus Johnsen.

Jeg lurer på om du er den samme Klaus Johnsen som hadde en etterlysning etter noen som har kjennskap til Ane Henrichsdatter og en Haagen, på riksarkivet sitt forum i oktober i fjor? Beret Anna Petersdatter er moren til min mor sin morfar, Daniel Christian Andersen, så jeg lurer på hvilken tilknytning du har til den slekten.

Mvh,
Beate

16 Sep 2011 23:05
Klaus Johnsen
Ane Henrichsdatter
Hei
Ja det var meg på Debattforum i Digitalarkivet, tema nr 81556: Ane Henrichsdatter Igerøya i Vega - http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=81556&sok=ane+henrichsdatter&nr=1&antinnlegg=5&startnr=&antall=&spraak=#anker
Dersom du har spørsmål, kan du kontakte meg på
Klausj (alfakrøll) online.no.

Mvh Klaus

26 Sep 2011 18:56

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>