Make your Inquieries side 6

Nytt innlegg

Jakob Olsen f. 9/4-1867 i Sund i Hordaland - USA
Jeg har i lange tider søkt etter bror til min morfar Jakob Olsen Hævrøen f. 9. april 1867 i Sund sogn i Hordaland. Han reiste til Amerika i 1888 sammen med bl.a flere av sine fettre. En av dem var amerikansk stasborger og var bosatt i Mower county i Minnesota, nær landsbyen Adams. Jeg har hørt at Jakob døde ung, men jeg har aldri fått vite når tid han døde og om han hadde kone og barn. Jeg har hatt etterlysing på Digitalarkivet uten at jeg har funnet ut hvordan jeg skal gripe saken an for å komme videre i saken. Jeg vet at brødrene hans Nils Olai og Hans Olai også reiste til dette stedet i Mower county, men Nils Olai flyttet til Tulsa i Oklahoma, mens Hans ble igjen i Adams. Jeg vet det meste om Nils og Hans, men har aldri klart å finne ut noe om Jakob. Håper at noen kan hjelpe meg med dette og hvor jeg kan få hjelp til å finne ut noe mer om Jakob.

24 Dec 2010 01:25
Terje Aarland
Jacob Olsen/Olson
Jeg har nå vert i kontakt med en slektsforsker i USA. Han skriver at han har søkt etter en Ja?ob Ols?n født i Norge i 1867 og som kom til Amerika. Når han la inn spørsmålstegn i søkingen var det fordi det var så mange stavemåter av navnet og dermed ville han ha alle varianter åpne. Da fikk han kun to personer med denne kombinasjonen dvs at det dem også hadde felles var at de døde i ung alder. Den ene kom til USA i 1882 og dermed var han utelukket, den andre kom til USA i 1888. Den som kom til USA i 1888 var sjømann og muligens en kar som kan være den jeg søker etter. Denne Jacob Olsen døde 4. januar 1905 og kanskje dette var den rette Jacob. Denne Jacob giftet seg 31. okt. 1892 med Josephine Jacobsen. I 1910 bor Josephine hos sin mor Ingeborg Lee. I 1912 gifter Josephine seg med Oscar Olsen som var losjerende hos Jacob og Josephine i 1900. Er det noen av dere som kan se om det lar seg gjøre å finne obitary for Jacob evn. vielsesattesten slik at det går an å fastslå om dette er den rette Jacob?

29 May 2011 11:32

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>