Make your Inquieries side 7

Nytt innlegg

 Innlegg 
Rolv Sigurdsen
Kristian Johansen Gluggvatn
Min mor var et uekte barn. Hennes far var Kristian Johansen Gluggvatn. Vi har to versjoner av hvor han døde.
1. Dro til sjøs og forsvant under første verdenskrig.
2. Dro til Amerika og døde der.

Er der noen som har opplysninger om morfar ?

24 Dec 2010 20:05
Geir Tverå
Kristian Johansen Gluggvatn
I følge Gardshistorie for Grane, dro han til sjøs og forsvant under første verdenskrig. I 1910 oppgis han å være gruvearbeider i Sulitjelma. Det ville kanskje være mulig å komme med flere opplysninger hvis du har noen årstall å komme med.

25 Dec 2010 16:56
Rolv Sigurdsen
Kristian Johansen Gluggvatn
Mormor var kokke i Sulitjelma i 1909. Min mor ble født høsten 1909. Etter det har jeg ingen årstall. Min mor fortalte at mormor engang fikk brev fra Amerika . Mor hadde vært i kontakt med en tante som bodde i Holandsvika. Hun fortalte at Kristian døde i Amerika. Kan han ha gått i land fra båt og ikke meldt seg for immigrasjonsmyndighetene tro ?

25 Dec 2010 18:15
Geir Tverå
Kristian
Det later til at det finnes to versjoner. Den ene utelukker forsåvidt ikke den andre, men jeg kommer ikke nærmere noe svar på hans skjebne. Kristian fikk også en datter i 1905, døpt Vigdis. Da hun ble konfirmert i 1920, står det bare de samme opplysningene som ved dåpen, og ingenting som kunne tyde på at Kristian da var død.

26 Dec 2010 02:13
Rolv Sigurdsen
Kristian Johansen Gluggvatn
At mor hadde ei halvsøster er nytt for meg. Har Vigdis, som er født i 1905 etterkommere ?

26 Dec 2010 12:13
Geir Tverå
Kristian
Jeg finner ei Vigdis med samme fødselsdato gravlagt i Mosjøen i 1973. Det må være samme person. Hun var gift med Paul Langås (antagelig f. 1901 i Velfjorden). Jeg har ikke funnet ut når Vigdis og Paul giftet seg, eller om de fikk barn. Du får bare håpe at det er noen andre der ute som drar kjendsel på navnene og evt. kan bidra med noe eller korrigere meg.

26 Dec 2010 15:33
Rolv Sigurdsen
Geir Tverå
Mange takk for opplysningene vedr. Kristian Johansen

Mvh. Rolv Sigurdsen
Stokland
8215 valnesfjord



26 Dec 2010 16:45

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>