Make your Inquieries side 7

Nytt innlegg

Erik Christensen
Kan noen hjelpe meg å finne foreldre til Erik Christensen f 1785 på Krokstrand i Nord- Rana. Har en stor fam. etter han. Takk.

26 Dec 2010 15:24
Geir Tverå
Erik Christensen
Han var sønn av Christen Erichsen og Maren Holgersdatter (gift 1782).

Christen (1758-skifte 1796) var sønn av Kirsten Christensdatter og Erik Østensen (bl.a. rydningsmann i Kvannlia, Rana fra 1764/65).

Maren var fra Strandjorda, datter av Anne Eriksdatter og Holger Jonsen.

26 Dec 2010 16:32
Geir Tverå
Erik Christensen
Jeg må legge til at Maren Holgerdatters opphav baserer seg på opplysninger i Mo Prestegjeld Gardshistorie. Jeg er imidlertid ikke i stand til å påvise at Holger Jonsen og Anne Eriksdatter på Strandjorda hadde en datter ved navn Maren. Den kandidaten jeg har funnet, var deres niese og datter av Karen Eriksdatter og Holger Johannesen i Fagerlia. Kanskje Maren vokste opp hos sin tante og onkel på Strandjorda, eller så er det noe jeg har oversett. Maren Holgersdatter oppholdt seg i hvert fall på Strandjorda da hun ble trolovet og gift med Christen.

26 Dec 2010 23:34
Liv Almås
erik Kristensen
Takk Geir. Det var fint å få tettet et hull. Det er Marit hans kone som er min fjerne slektning så no har jeg det leddet i boks. Enda en gang takk. Liv.

05 Jan 2011 21:08

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>