Make your Inquieries side 7

Nytt innlegg

Anne Margrete Erlandsdatter
Her er Sidelenke til vielsen for Anne Margrete Erlandsdatter og Lars Nielsen: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16541&idx_id=16541&uid=ny&idx_side=-189
Ved FT 1801 bor de på Lynghaug.
Jeg leter etter forfedre til Anne,kan noen hjelpe?

11 Jan 2011 22:51
Geir Tverå
Anne Margrethe Erlandsdatter
Jeg har bare kunnet fastslå følgende:
Hun var på Langmoen i 1762 da hun ble konfirmert, i tjeneste på Haukland i 1769 og på Bergsnevet da hun giftet seg.

Jeg kan ikke finne henne nevnt i arveskifter (bortsett fra hennes eget i 1815).

Alderen som oppgis tilsier at hun ble født omkring 1745, men jeg kan ikke finne henne døpt Vefsn. Enten så har presten glemt å føre inn dåpen i kirkeboka, eller så er hun døpt i et annet sogn/prestegjeld.

Jeg har sett på forlovere, og fadderne til de to eldste barna, uten å finne ledetråder. Jeg kan m.a.o. ikke komme med noen antagelser når det gjelder hennes opphav, men man vet jo aldri hva som kan dukke opp...

12 Jan 2011 20:01
Svein Andersen
Anne Margrete Erlandsdatter

Takk for at du kom med svar Geir T.

Hennes konfirmasjon hadde jeg ikke funnet før, men ellers har jeg sjekket k.b. for Vefsn og Alstahaug uten å finne dåpen hennes, dette blir hvist en hard nøtt å knekke.

Mvh
S.A.

14 Jan 2011 11:43

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>