Make your Inquieries side 6

Nytt innlegg

Anne Sørensdatter Kibsgård
Hei!
Jeg er direkte etterkommer etter Anne Sørensdatter Kibsgård, datter av Søren Kibsgård og Sebine Olsdatter. Gjennom Digitalarkivet har jeg funnet kirkebokoppføringen som bekrefter at hun døde 6. januar 1848 på Presøy, 87 år gammel. Det stemmer med ubekreftede opplysninger jeg har om at hun var født i 1760.
Andre kilder hevder derimot at hun var født i 1777. I kirkebøkene finner jeg at Søren og Sebine fikk en dattere ved navn Anna Margarethe i 1777.
Er det noen som vet om det er snakk om to ulike personer, eller om dette er samme person???

mvh

Trond Burud

21 Apr 2011 19:48
Geir Tverå
Anne Sørensdatter Kibsgaard
Det er snakk om to ulike personer. Søren og Sebina hadde en Anne og en Anne Margrethe, som begge er nevnt ved skiftet etter Søren i 1781. Du finner også begge i Herøy i 1801-tellingen. Anne er vel hun som er gift på Ytre Øksningan, mens Anne Margrethe bodde sammen med mora i Sørvika.

21 Apr 2011 20:15
Trond Burud
Takk
Takk for hjelpen!

25 Apr 2011 19:34

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>