Make your Inquieries side 6

Nytt innlegg

 Innlegg 
Klaus Johnsen
Jakob Andreas Arntsen Skaland
Jakob Andreas Arntsen ble gift 21 okt 1827 med Beret Maria Nilsdatter fra Forsmoen. Hun døde ca 1839 (skifte Midtmarken 1939).

Jakob ble gift (2) med Beret Maria Christophersdatter født ca 1810 i Vefsn. De hadde barna Anders Jørgen født 9 okt 1843 og Claus Christian født 30 jun 1845 - begge ektefødte.
Jakob Andreas døde i 1873 - skifte Marken 1873. Beret Maria levde i 1875.

Jeg har ikke klart å finne når Jakob Andreas og Beret Maria ble gift. Hennes foreldre er også ukjent for meg.
Jeg fant ei Beret Maria Christophersdatter døpt i 1810 (datter av Christopher Nilsen og Elen M. Olsdatter Heringbotn. Kan det være henne ?

Mvh Klaus



26 Sep 2011 19:36
Geir Tverå
Berit Maria Kristoffersdatter
Berit Maria døde i 1906 og oppgis da født i Heringbotnet: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=39612&idx_id=39612&uid=ny&idx_side=-162

Døpt palmesøndag 1810 av foreldre Christopher Nilsen og Ane Olsdatter, Heringbotnet: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16543&idx_id=16543&uid=ny&idx_side=-39

Christopher ble gift i juli 1810 med Elen Maria Olsdatter, Varnvatnet. Om det er presten som har skrevet feil navn på mora ved dåpsinnførselen, er ikke godt å si, men han har i så fall gjentatt feilen ved konfirmasjonen i 1827. Der står det også Ane Olsdatter.

Når det gjelder vielsen til Jacob og Berit, blir jeg svar skyldig. Jeg har ikke funnet den. Jeg kan ikke se at kirkeboka mangler sider eller bærer preg av mangelfull bokføring i det aktuelle tidsrommet. De var i hvert fall gift i 1843 da de døpte sønnen Anders Jørgen.

27 Sep 2011 00:02
Klaus Johnsen
Beret Maria Christophersdatter
Jeg takker for hjelpen.
Mvh Klaus

27 Sep 2011 19:18

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>