Make your Inquieries side 3

Nytt innlegg

 Innlegg 
Tom Kaasen
Henry Jørgensen f. 02.06.1906
Henry Jørgensen var halvbroren til min farmor.
Han ble født som uekte barn av Anna Knof Ingebretsdatter og Jørgen Kolbeinsen, i Kjerstadosen i Vefsn. Anna var ugift tjenestepike og Jørgen var ugift arbeider, Mosjøen. Det var en tvillingfødsel, men det andre barnet var dødfødt. I FT1910 bor Henry Jørgensen sammen med sin mormor (min tippoldemor), Petrine Maria Ingebredtsdatter, på Remmen (i Austerbygden tellingskrets). Begge oppgis å være understøttet av fattigvesenet. Jeg finner konfirmasjonen til Henry i Vefsn i 1921. Han står oppført med bopel Remma. Jeg lurer på hva som videre skjedde med Heny. Han var en halvbror av farmor som det aldri var snakk om. Min far har ikke hørt om ham og heller ikke Henry's yngste halvsøster, gammeltante Paula i Mosjøen,vet noe om Henry.
Er det noen på forumet som har informasjon, vil jeg gjerne vite mer om hva som skjedde med Henry

26 Nov 2011 10:56
Tom Kaasen
Henry Jørgensen f. 02.06.1906
Har funnet litt mer informasjon:
Jørgen Kolbeinsen, Henrys far, ser ut til å være Kristian Jørgen Kolbeinsen, f. 28.04.1871, som "uægte", med foreldre Daniel Kolbeinsen og Ingeborg Anne Kristiandatter. De har felles hushold, både i FT1875, 1900 og 1910. Etter FT1875, der Kristian Jørgen er oppført som Christian, er det kun Jørgen som er benyttet. I kirkeboka,
ved Henrys fødsel, er det angitt at Jørgen Kolbeinsen er født 1876. Jeg klarer ikke å finne andre aktuelle Kolbeinsen, så jeg antar at kirkeboka ved Henrys fødsel er feil.
Daniel Kolbeinsen og Ingeborg Anne Kristiandatter gifter seg i 1872. Det oppgis at begge har bolig Kvalfors. Daniels far oppgis å være Kolbein Persen og Ingeborg Annes far er Kristian Isachsen.
Håper disse tilleggsopplysningene kan hjelpe i spørsmålet om å finne ut hvor det ble av Henry Jørgensen.

02 May 2012 12:50
Tom Kaasen
Henry Jørgensen ---> Henry Myrvoll
Hei
Jeg har fått opplysninger om at Henry Jørgensen brukte
etternavnet Myrvoll/Myrvold i voksen alder, etter plassen han
bodde på under Remma. Det sies at Henry Myrvoll/Myrvold
døde av tuberkolose på en institusjon i Vardø eller Vadsø i
1934.
Håper disse tilleggsopplysningen kan bidra til ytterligere
informasjon.

11 Sep 2012 23:36

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>