Make your Inquieries side 5

Nytt innlegg

 Innlegg 
Rolf Tverå
Ole Pedersen, hvem er foreldrene?
Jeg har funnet frem til Ole Pedersen ved folketellingen i 1801 når han er gift med Inger Zachariasdatter her :

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f18011824&gardpostnr=25&personpostnr=543&merk=543#ovre

Inger dør på Kulstad i 1814 mens Ole dør på Kulstad i 1840 og er da gift med Bereth Jonsdatter. Men nå sliter jeg med å finne ut hvem som er foreldrene til Ole Pedersen, og jeg har funnet 1 kandidat fra Steffenremmen i 1768 når Peder Nilsen dør. Der finner jeg en sønn som heter Ole Pedersen og det står oppført at han er Sønn og drar til Kulstad. Kan noen hjelpe meg til å verifisere at dette er korrekt ? Aldersmessig så stemmer dette sånn omtrent med alderen oppført i folketellingen.

Mvh.
Rolf Tverå

28 Feb 2012 20:15
Geir Tverå
Ole Pedersen
Ja, det er overveiende sannsynlig. I innrulleringsmanntallene for
1809, 1811, 1814 oppgis det at han var fra Steffenremma. Det
opplyses også at han hadde skadet/ødelagt det ene øyet.

28 Feb 2012 20:40
Rolf Tverå
Ole Pedersen
Du verden så raskt jeg fikk svar, du må ha veldig god oversikt. Dette med slektsforskning er jo ingen eksakt vitenskap, men jeg synes det virker så trolig at dette er den rette personen, og når du finner det overveiende sannsynlig, så jobber jeg videre ut fra dette.

Mvh.
Rolf Tverå

28 Feb 2012 20:50
Geir Tverå
Ole Pedersen
På høyre side finner vi trolovelsen mellom Ole Pedersen
Stephenremmen og enken Inger Zachariasd. Kulstad:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?
idx_kildeid=16542&idx_id=16542&uid=ny&idx_side=-73

28 Feb 2012 22:05

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>