|
|
Innlegg |
Marita Enge Henrik Zahl Jacobsen
|
Jeg søker opplysninger om min tipp tipp oldefar Henrik Zahl Jacobsen. Hab ble født og døpt i Vefsn i 1842 ( Dolstad ). Foreldrene hans var ikke gift . Mor - Ane Kristine Eriksdatter ( fra Amås i Drevja ?) Far - Jacob Jacobsen. Henrik ble konfirmert i Vefsn (Dolstad ) 23. juni 1861. Han skal vistnok ha bodd på Myr`n på Straum i Drevja. Han hadde tilnavnet Henrik- blåser , uten at jeg vet hvorfor. Han fikk en uekte sønn , Ivar Mathias Henriksen Rognryggmo i 1864, med Enger Anna Ivarsdatter fra Angermoen i Vefsn. Finner han senere igjen i Tromsøysundet under gården Fagerbugt 31 - 2. Og under folketellingen i 1900 under gården Berg 20-1, gift med Marie Jacobsen ( Olsdatter ?). Her slutter alle spor etter han. Jegt skulle gjerne hatt opplysninger om hans liv og virke. Fikk han flere barn , og når og hvor døde han.? Er det noen som vet / finner ut av dette blir jeg glad. E-post: staaleremman@c2i.net mvh. Marita.
|
07 Mar 2012 14:18
|
|
Solfrid A. Vatshaug Henrik Zahl Jacobsen
|
Ser han er der i 1910 også. Du får prøve å søke i kirkebøkene for f.eks Balsfjord der Marie kommer fra. Du har kanskje gjort det
|
15 Mar 2012 00:02
|
|
|
|
|
|
|
|
| | |