Make your Inquieries side 3

Nytt innlegg

 Innlegg 
Odd Andreas Sørgård
Olaf Kristian Andersen f. 1895 Mosjøen
Fant denne etterlysningen i Digitalarkivet - Brukernes eget forum, kan noen hjelpe til?

--------------------

Hei!

Olaf Kristian Andersen f. 1895 var gift med min grandtante, Gunhild Oliva Nyhus f. 1902. Jeg har ikke så mye informasjon om han, og er nå ute etter å høre om det er noen andre som vet mer.

Det jeg vet om Olaf Kristian Andersen er følgende:
Han giftet seg med Gunhild Oliva Nyhus den 27.11.1928, på Osen i Sør- Trøndelag. Han jobbet da som fyrassistent på Sætervik. Senere jobbet han også som fyrvokter.

Han vart fødd i Mosjøen i 05.09.1895, av foreldre Ole Andreas Andersen og Nikoline Lydia Kristine Edvardsdatter. Ekteparet Olaf Kristian og Gunhild budde truleg også i Mosjøen ein periode. Dei fekk sonen Tor Andersen ca 1937, men han døde som liten og er gravlagt i Florø. Gunhild flytta tilbake til Florø som enke, og budde også ei tid i Oslo.

Olaf Kristian Andersen skal ha også ha dødd nokså ung, sannsynligvis like før eller rundt starten av 2. verdenskrig. Kjenner noen til denne mannen, og vet mer om når han døde og hvor han er gravlagt?

Veldig takknemlig for informasjon!

Mvh Marita Brandsøy Lystad, Florø

http://forum.arkivverket.no/topic/179489-olaf-kristian-andersen-f-1895-mosjoeen/page__hl__%2Bverdenskrig

16 Feb 2013 13:52
Re
Jfr. Olaf Andersen
Olaf Andersen var min fars onkel, min grandonkel. Han var så vidt jeg vet sjømann, og ligger gravlagt på Dolstad Kirkegård i Mosjøen.

28 Mar 2019 18:03
IP: 88.89.170.126

 

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:




Forhåndsvisning


Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>