Make your Inquieries

Nytt innlegg

Alfred og Petter.
Jeg driver og forsker i min familie. I Gårdshistorie for Vefsn. Særbind V11b. Der finner jeg på side 483 Søfting. Nils Kristian Andersson gift med Ane Johanna Andersdatter.

De har en datter Anne Birgitta. Hun for to gutter med Arnt Olsen som er min mors onkel.
Alfred Jørgen f 1876 d 1916 og Petter Amandus f 1880 d 1955. Ser at de reiser til Amerika. Jeg har funnet når de reiste. Begge dør i Mosjøen.

Jeg ønsker hjelp til og finne når de kom til Mosjøen etter Amerika turen. Og om de har vert gift og har noen etter seg.

21 Oct 2014 15:23
IP: 88.91.205.72
Geir Tverå
Alfred og Petter
Alfred døde 19.06.1916 som ugift dagarbeider av mavekreft, 3 uker etter at han kom hjem fra Amerika.

Petter døde 16.01.1955 som forhenværende kommunearbeider, ugift. Opplysninger om når han returnerte er ikke tilgjengelig.

Det er ikke noe som tydet på at noen av dem hadde barn. Når det gjelder Petter kan det være informasjon å finne i dødsannonsen (i Helgeland Arbeiderblad). De har vel alle årgangene på biblioteket.

21 Oct 2014 19:31
IP: 46.9.225.187
Harry Emilsen
Alfred og Petter
Takk for hjelpen Geir.

22 Oct 2014 10:42
IP: 88.91.205.72

Legg inn svar 

Signatur:

Tittel:

Forhåndsvisning

Formatering
Du kan sette inn fet og kursiv tekst ved å trykke på knappene til høyre under innskrivingsboksen.

Linker
Webadresser i teksten omgjøres til linker. Du ser dette på forhåndsvisningen. Vær vennlig å teste linkene før du poster. Linker åpnes i nytt vindu, så du forlater ikke denne siden.

Forhåndsvisning
Les forhåndsvisningen grundig. Når et innlegg er postet, kan det ikke endres.

Kode -->>